Setting the frame - bliv skarp på din målgruppe

Session

Det gode design

Abstract

Formålet med en ny kortapplikation og hvornår, løsningen er en succes for brugerne, afhænger ofte af hvor gode, vi er til at sætte rammen for målgruppen, før vi går i gang.

Hvordan skaber vi mest værdi for vores brugere? Hvilket problem forsøger vores løsning egentligt at løse og for hvem? Hvordan pitcher vi vores koncept, så målgruppen er ligeså skarp på hvad, det handler om, som os selv? Dette er vigtige spørgsmål at få afklaret, hvis vi gerne vil have succes med projektet og spare unødige udviklingsomkostninger.

I dette indlæg vil vi stille skarpt på de mest essentielle "User Experience"-principper og -værktøjer (UX), som deltagerne selv kan tage i brug hjemme i teamet, hvor rammen skal sættes og målgruppen forstås i nye udviklingsprojekter.

Målgruppe

Indlægget henvender sig til produktejere, kommunikationsfolk, og til dem, der har interesse i at blive klogere på moderne UX-analyseværktøjer (UX = Brugererfaring).

Yderligere uddybning af abstract

Setting the frame - bliv skarp på din målgruppe
Septima P/S