Brugen af kortdata i spilmotorer

Session

Kort i spil-verdenen

Abstract

I det sidste årti er det løbende blevet nemmere at bruge kortdata i spil til at lave verdener, der spejler vores egen jord. Der er kommet mange værktøjer til at hjælpe den almene udvikler eller arkitekt til at bygge oplevelser, som kan bruges til at løse problemstillinger på helt nye højteknologiske måder. Eksempelvis bruger nogle arkitekter geodata og Virtual Reality til at vise deres projekter, før de bygges.

Ved brug af spilmotorer såsom "Unity" og "Unreal Engine" bliver der stillet mange værktøjer til rådighed, hvori nogle af disse kan bruges helt kvit og frit.

I dette indlæg vil jeg gennemgå de forskellige spændende muligheder og potentialer, som spilmotorerne kan give i kortdata-verdenen.

Målgruppe

Målgruppen er deltagere ved Kortdage 2021, der er interesserede i brugen af geodata i spil eller realtidsoplevelser. Dette kan være specielt interessant i fx arkitektur, spil, kortdata, film, forskning og andre lignende industrier.

Yderligere uddybning af abstract

Brugen af kortdata i spilmotorer
Tobias Maneschijn