RTX: Hardware ray tracing af punktskyer

Session

Nørderi

Abstract

Med Lidar-scanning, droner og fotogrammetri er det enkelt at optage massive punktskyer. Disse teknologier benyttes flittigt på tværs af brancher.

Rå punktskydata indeholder ofte millioner af punkter. Alene mængden af data besværliggør visualisering og analyse. Vi præsenterer her en helt ny løsning, der benytter "hardware RTX ray tracing" til at optimere visualisering af punktskyer.

Ved at benytte ny teknologi kan vi minimere langvarig postprocessering, sikre hurtige load-tider og forhåbentlig bidrage til nye anvendelser af kostbar data. Desuden er visuelle fænomener såsom lys, skygger, multimodalitet og afstandsberegninger meget enkle at udtrykke i ray tracing.

RTX er så hurtigt, at det åbner for banebrydende Virtual Reality-muligheder af selv meget store datamængder.

Målgruppe

Målgruppen er landmålere, arkitekter, geologer, ingeniører, designere og arkæologer.

Yderligere uddybning af abstract

RTX: Hardware ray tracing af punktskyer
Alexandra Instituttet